tisdag 22 juni 2010

När man glömmer sitt minne...

Plockade upp goa kompisen idag och tog oss en tur till Björkfors och Kvarngården.
Kameran tog jag med såklart. Problemet var bara att när jag tog upp den och skulle fota, hade jag glömt minneskortet i datorn igår...
Karamba!
Så det blev inga bilder från den trippen. Trevligt var det ialla fall, vi fikade och jag köpte en påse klådda att ta med hem.
De har en egen liten baku ugn där. Perfekt att baka bröd i.
Efter fikat vi tog oss en liten tur till Handelsträdgården i Granån.
Fina barndoms stället!
Där fyndade jag lite blå hänglobelia, som har fått ersätta mina uppätna blommor.
Betalade bara 5 kr stycket för lobeliorna och de var jättefina.



Hoppas dessa får vara kvar nu så de inte blir kvällsmat som de förra.
De hade mycket annat fint där också.
Massor av prisnedsatta växter bla kryddor av olika slag.

Sen har vi blivit bortskämda med god, god middag här hemma.
Lilla e hade önskat köttfärssås och pasta så älskade maken gjorde sin mumsiga, med bla färska champinjoner, stekt bacon och vitlök i, förutom köttfärs då såklart.
Vi hade gnocci till och färsk parmesan.



Hade tänkt att James skulle ta och fixa till i köket efteråt, men dess värre verkar han ha tagit semester...
Tur för honom, mindre tur för mig.
Nu måste jag hänga tvätten själv också.
Det jag gillar minst är att vika in den i skåpen.
Beror nog på att vi har så lite skåp. Eller att vi har för mycket i de skåp vi har.
Samma sak egentligen...
Borde ta och göra en rejäl rensning.
Problemet är bara att jag brukar kurka precis när jag rivit ut allt.
Men det känns alltid skönt efteråt, när man är klar.
Inte däremellan.

Så tillsvidare struntar jag i det och betraktar moln som tidigare bestämmt.
Och hänger tvätten.
Så är det med det.




<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar