lördag 7 maj 2016

Ibland har man tur.

Som jag saknat att kunna äta tiramisu.

Har inte ätit det sedan jag slutade med gluten för snart två år sedan.
Glutenfria savoiardikex är inte det enklaste att hitta, men härom dagen så hade jag så tur att det fanns på en matvarubutik vi handlade på när vi var i grannkommunen!

Dessvärre tillverkas då inte tiramisumixen längre, så när de två paketen jag har hemma är slut då blir det till att göra egen efter konstens alla regler.
Men den dagen det bekymret och för tillfället står en hel form i kylen och väntar på att få bli kvällens efterrätt.


Nu hoppas jag det blir bra med de glutenfria kexen.

Kexen är från ett av mina favoritmärken och när jag provsmakade ett var det ingen större skillnad jämfört med de jag använt mig av tidigare.

Men nu ska jag bläddra lite i receptböckerna och försöka hitta något smaskigt tillbehör till kvällens grillmiddag. Jag är som alltid mest sugen på fisk och grönsaker men vi får väl se vad det blir.
Har i alla fall ett fint recept på ett vispat smör med parmesan, persilja och vitlök som jag tänkte prova.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar