lördag 19 mars 2016

Ändrade planer.

Saker vi hade planerat att göra i dag:

1.Sova länge.
Men jag vaknade i ottan, kunde inte somna om och bestämde mig för att spela sudoku, smygtyst på plattan. Då passade sudoku-appen på att leverera en reklamjingel med volym som förmodligen hördes till Kina.
Och sen var vi liksom klarvakna båda två.
06.10.


2.Hämta påskris eller sälg på nåt vårhärligt soligt ställe.
-Dessvärre har Maken fått i sig nåt han inte tål så han har legat nerbäddad på soffan med magont, och jag ville inte åka själv.
Och förresten har solen gått ner nu.


3.Äta nåt gott till middag. Till exempel en krämig lövbiffspasta med parmesan och persilja.
Fast just nu är ingen av oss sugna på mat. M på grund av magontet och jag för att jag klämde i mig en rätt stadig frunch i dag. Det får bli vätska i olika former till maken och fruktsallad med glass till mig.
Är det lördag så är det.


Saker vi inte hade planerat att göra i dag:

1.Träffa storfamiljen på en spontan lunchdejt.
-Det var mycket trevligt och jag skulle gärna göra det till en vana att ses lite oftare så här och äta frunch tillsammans nån gång i månaden.
Bra idé där, Brollan.


2.Städa.
-Det hade vi tänkt strunta i och hämta påskris i stället. Så blev det ju nu inte.
Men nu kan jag lika gärna göra det medan M vilar så är det gjort. Det kommer kännas så härligt att slippa göra det i morgon.


3.Börja se en ny serie på tv.
Vi ska se 'Jonathan Strange och Mister Norrell', baserad på en bok jag köpt för många år sedan men inte läst.
Tror att jag kommer gilla den och jag kan lika gärna passa på och mysa ner mig i soffan när vi inte kan göra så mycket annat. Ibland är det skönt att bli tvungen att ta det lugnt.


Så, ibland blir det inte som man tänkt sig, men det blir nog bra ändå. Huvudsaken att min bättre hälft kryar på sig så kanske vi kan njuta av lite vår i morgon.

Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar