onsdag 4 december 2013

Julmånad

Här rasslar decemberdagarna på och i går hade vi pysselkväll här isi Sme´.
Jag och mina Pysslingar.

Dagen började däremot mindre bra med upptäckten att vi var utan vatten här hemma.
Och inte bara här hemma visade det sig, utan i hela byn på grund av nån vattenläcka i Kalix.
En vattenbil kom till byn så jag i alla fall fick oss en dunk till matlagning och dricksvatten.

Sen, som tur var, så var det ju plusgrader ute igår...


*vatten i kranen är verkligen en underskattad lyx*

Som ännu mer tur var, så kom vattnet tillbaka vid femtiden på eftermiddagen så vi kunde gå på toa utan massa macklemang. Det var uppskattat kan jag lova.

Och lite pyssel fick jag gjort:


*bok-granar*

Två gamla trista böcker fick bli tre julgranar.
Superlätta att göra och blev faktiskt riktigt fina att ha där på stora byrån.

I dag ska jag papperspyssla av massa fina papper jag fick av goa A igår.
Ett helt block med juliga ark med fina mönster.

Får visa er sen när jag är klar.

Ha det gott!


1 kommentar:

  1. Dom blev så fina dina bok granar :)
    Tack för en trevlig kväll med mycket gott fika som alltid.
    Kram.

    SvaraRadera