måndag 9 december 2013

Svalt och skönt...

Åh så skönt det var att få hem Käre Maken i torsdags. På grund av att den vanliga färdvägen de brukar ta till flyget var avstängd, efter en olycka, fick de ta en annan längre väg och missade det bokade planet hem.
Som tur var fanns det platser på ett senare flyg och kvart över tio var han hemma.

Så nu tycker jag det räcker med stormar, men brrr så kallt det var ute i morse.
Minus 22,5 visade termometern och det var väl ungefär desamma som i går.


*friskt*

I går gjorde vi julgodis, jag och Kottarna.
Skumtomtefudge med knäcksmak, polkabräck som var sjukt god och ischoklad som är Edvins favorit.

Ska ta och lägga upp receptet på fudgen och polkabräcket.
Förmodligen är jag sist på planeten med att prova göra bräcket, men det blev en favorit. Även om jag bynglade kastrullen en smula då jag krossade polkagrisar med den.

Kanske skulle ha tagit morteln i stället.
Men det var så dags då.

Gott blev det i alla fall.

Tiddelipom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar