torsdag 31 juli 2014

Sommarlov på bloggen

Hujedamig vilken värme vi haft senaste veckorna.

Termometern har obevekligen vägrat lämna ovansidan av trettistrecket och som bekant går jag och värme inget vidare bra ihop.
Kortisonet gör ju sitt till och när sedan regnet och svalkan kom var jag gladare än gladast.


*efterlängtat*

Som tur har vi ju haft ac'n på vindan så vi har sovit hyfsat bra i alla fall, mitt spring på toa under nätterna till trots.
Sen har vi haft några härliga dagar i stugan. Jag, Käre Maken och Kottarna har varit där tillsammans med Svärmor, Kottarna har badat massor i havet och så har de invigt den nya "badringen" som man kopplar på snöre och åker efter båten med. Önskar jag hade haft kort på det för det var en riktigt rolig grej.

Elsa hjulade visserligen ett par varv på vattenytan, men hon var glad och nöjd ändå våran vilding.

Själv låg jag på soffan mest hela tiden vi var där. Läste, löste korsord och vilade. Och så lyssnade vi på LP skivor på kvällen! Alphaville, ZZ-top och Tintin i Hajsjön.


*the real thing*

Kottarna som visserligen är bekanta med fenomenet LP-spelare tyckte ändå det var lite kult med knaster och "dags att vända skivan" grejen.
Nostalgi för mig och Käre Maken som lyssnat massor som barn.

I kväll kommer mest troligt Kompis-Familjen över på spelkväll, så då är det dags att slipa hjärncellerna så vi vinner. Och med vi menas tjejligan.

Och repetera lama, Gustav Fröding och Jane Austen, det klarar man sig lång på.


Tollidoo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar