söndag 31 augusti 2014

Och så är det nästan måndag!

Käre Maken och jag passade på att gå ut och äta middag i fredags.

Ingen matlagning, ingen disk och så riktigt god mat.
Det äter vi i och för sig här hemma också, men nu var det ju någon annan som lagade den som sagt var.

Fisk- och skaldjurssoppan vi åt till förrätt var bland det godaste soppor jag ätit. Den var len och krämig samtidigt som den var kryddig och hade stora goda bitar av bla lax i.
Sen åt vi deras Medelhavsbuffé och avslutade med dessert. En jättegod chokladmousse som serverades i söta små espressokoppar.


*mums*

För övrigt har jag ägnat dagen åt att röja på vindan. Mitt pysselskrivbord har fått sig en genomgång och sen tog jag tag i unge herr Lundbäcks rum.
Det tog sin lilla tid kan jag säga men nu är det bara hans jobb kvar, att sortera allt, när han kommer hem.

Själv tänker jag fly fältet medan och ta mig en tur ut till Anni istället.

Precis lagom för en söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar