tisdag 23 september 2014

Delad vårdnad

Ja nu är det inte Kottarna det handlar om måste jag ju tillägga, utan min och Mammas gemensamma införskaffning.

Låt mig presentera nyaste medlemmen i familjen; Herbert.
Bästa fönsterputsaren. Och eftersom man inte putsar fönster jämt och ständigt tyckte vi det var en bra idé att köpa ihop oss och ha gemensam vårdnad.


*hebbe lille*

Herbert har Fasters Finaste döpt, i sann Mumin-Mamma anda. Här i huset brukar nämligen de flesta motor- eller batteridrivna sakerna få sig ett namn förr eller senare.

Min symaskin Sygvard till exempel.
Sen har vi Morfars gamla assistent Skrället (ja, inte nån assistent från hemtjänsten alltså, utan en sån där köksmaskin) och så den sladdlösa batteridrivna dammsugaren Nestor.

Så förra veckan en dag var Mammsen här och hade demonstration med Hebbe. Snabbt och lätt gick det och sen bjöd jag Mammsen på skinkgryta och ris till middag.
Mycket mumsigt blev det och vi hade riktigt roligt medan vi höll på här hemma och grejade hela dagen.


*så härligt med nyputsade rutor!*

-Gulle dej, Mammsen!

Käre Maken har putsat några fler och jag ska försöka få övervåningen gjord innan det blir alltför frostigt ute. Vi har redan haft några morgnar med minusgrader och fler lär det ju bli.

Till helgen blir det tjejmiddag på lördag med mina Pysslingar.
Det ska bli så kul för nu börjar det vara ett tag sedan vi lyckats synka oss och hitta en dag vi alla kunnat ses.
Men det är på lördag, nu är det tisdag och vardagsmiddag de lux är på gång.

Potatisburgare à la Felix och ekologisk lingonsylt plockad på Ica.

Ha det fint.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar