torsdag 9 oktober 2014

Dags för ett järn.

Pratade med El Doktore som hastigast i går.

Mina biopsisvar hade inte kommit ännu, men blodproverna hade. Mitt Hb som tidigare låg på fina 142 är nu nere på 101 och tillsammans med ett väldigt lågt järnvärde är det nog orsakerna till tröttheten.
Mest troligt blir det en omgång med Ferinject igen så jag piggar på mig snabbare.

Ofta när jag känner mig så här trött så känns det lite som att jag är lat när jag inte orkar. Med följd att jag hela tiden måste göra saker för att motbevisa mig själv om hur icke-lat jag är.
Så i dag har jag faktiskt tagit det lugnt och inte gjort särskilt mycket alls, utan dåligt samvete.

Svårt det där.


*pausläges vy från soffan*

Men nu till nåt roligare!

I dag ska jag göra kroppkakor till middag.
Hittade ett jättefint recept i min bok Husmanskonst av Leif Mannerström. Receptet är naturligt glutenfritt, med potatismjöl istället för vete!
Även om kroppkakor inte direkt är som palt...och särskilt inte som Mammas palt, så blir det nog ett bra alternativ.

Så nu ska jag masa mig igång och skala potatisar.

Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar