fredag 19 februari 2016

FriYay!

Äntligen fredag mina vänner!

Huset storstädat i går och all tvätt hänger på tork. Ska ta mig en sväng förbi blomsterhandeln senare och köpa mina fredags blommor. Brukar passa på att unna mig en massa tulpaner medan de är fina så här års.
Så skönt att inte ha något inbokat i helgen. Bara lugnt och skönt efter en rätt hektisk vecka.


Förra veckans bukett. Gillar att ha dem i en stor glasburk.

Edvin, stackaren, har åkt på en riktig förkylning och ligger nerbäddad med både feber nästäppa och ont i halsen. Så hans fredag hade nog kunnat vara lite bättre.
Men vi kurerar med halstabletter och vila så ska det nog ge sig över helgen.

Vi har bokat en gourmetpåse från Arvids Steakhouse till i kväll. Så det blir det Nebraska beef, potatisterrin, bea och rödvinssås till middag.
Vissa delar av varmrätten är redan tillagade som tex såsen och bearnaisen, sedan tillreder man det övriga själv. Tror att kanske potatisterrinen också är förberedd, men det visar sig när vi hämtar påsen.
Det ska bli roligt att prova något nytt.

Men nu tar jag helg och så får jag avlägga rapport om gourmetpåsen i morgon.

Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar