onsdag 11 maj 2011

Fotboll och fläckar

Så var det då dags för premiären av årets Trixen.
Lilla e var laddad till tänderna med benskydd och nya gympa dojjor.

Pappan och han var och inhandlade skorna i går.
Galet viktigt med skor som sitter bra på fötterna, i synnerhet då man ska jaga en bollstackare fram och tillbaka på en fotbollsplan ;-)
Det andra paret han har är en aning stora i tårna... och det vore väl förskräckligt om han snubblade ifall han hade mål chans!

Sen spelar de så mycket här hemma också så de lär nog nötas ut den här sommaren hur som helst.


Matchen var riktigt spännande och emellanåt fick vi hålla andan både jag, MuminMormorn, Pappan och Stora E.



Från början låg de under med 0-2 men sen lyckades de göra ett mål och var nära att göra ett till.



Matchen gick faktiskt riktigt bra, för även om de förlorade med 1-2 hade vi en kille här som verkligen gav järnet!
Lilla e var nog lika stolt över sin egen insats som vi var.


-Toppen-spel, lilla e! Du var suverän på planen!


Nu sover Kottarna som klubbade.
I alla fall lilla e.

Jag ska kasta mig i duschen och sen ska vi kika på Game of Thrones jag och fina Maken.
Han kan till å med unna sig att se med båda ögonen.
Vi har ju varit till ögonkliniken i Sunderbyn idag för att han skulle kolla upp nån dimmig fläck som irriterat i det ena ögat.

Den jämnårige läkaren konstaterade efter gigantus pupillus-droppar i ögonen och diverse undersökningar, att det helt enkelt berodde på åldern.

Det var ingen fara alls.


Så var det med det.


Det är efter fyrtio det börjar.




Och det var inte jag som sa det...





Må väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar