söndag 29 maj 2011

Morsdag för Mumin Mamman och alla de andra mammorna

I dag har vi firat mammor i långa rader.
Började morgonen med att göra kort till de som skulle firas i dag, ett till finaste svärmorn och ett till den bästa mamman.
Min såklart ♥
Eller våran får jag väl lov att säga för jag delar ju henne med mina bröder.

-Älskar dig Mammsen!


*svärmors kort och mammas kort*


Sen kom älskade Maken min med kort och presentkort till mig från honom och Kottarna.
Finaste älskade familjen min.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Ni får mig att känna mig som en riktig mamma fast jag egentligen bara är en extra.
Det värmer mitt hjärta ska ni veta.
Presenter och kort i all ära, men det är de fina orden som gör mig så lycklig.



Presentkortet från Önska ska omvandlas till ett stort härligt fat från Mateus keramik.
Ett som är 42 cm i diameter att användas till kakfat eller bara som uppläggningsfat till nån av sommarens sallader.

Har inte bestämt vilken färg jag ska välja ännu,
men kanske ett i rosa...
Eller nä, inte min favorit nyans.



Kanske i blått då.
Fast jag vet inte...


Ett i vitt!
Men det är lite trist.
Jag får fundera på det tills vidare.
Fanns en uppsjö av färger som tur var.


För övrigt har dagen bjudit på stora doser av familjen, både min mamma och mitt favorit F, M's föräldrar och våra respektive syskon och syskonbarn.
Massa god mat och lite gott att fika efteråt.
En fin dag har det varit.


Samtidigt som jag är så glad över det jag har så tänker jag på den lilla skärva som fattas i mitt hjärta.
Och i M´s hjärta.
Man lär sig leva med det, men sånna här dagar kniper det till lite extra.

Trots all lycka.

Så tack ni finaste för att ni gjort min dag så fin.

För kramar.

För lyckan.

Som finns där ändå.




J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar