tisdag 30 oktober 2012

Dagen i dag

Jag har: vaknat klockan sex, konstaterat att det snöar ute, ätit två mackor och en tomat, tömt diskmaskinen, fyllt diskmaskinen, startat diskmaskinen igen, tömt tvättstrecket och vikt in miljoners handdukar och Kotte-kläder, tagit bort sängkläderna från sängarna, städat två garderober, startat tvättmaskinen tre gånger och hängt tvätt lika många gånger, bäddat rent i sängarna, borstat av min pumpa och min ljuslykta ute på bron, konstaterat att det regnar, skalat ett kilo potatis, tagit upp älgfärs till dagens köttbulle-middag, ringt och grattat Elsa på namnsdagen och surrat en stund med henne, vattnat blommorna i Kottarnas rum, läst dagen tidning, gjort alla räkningar, ätit middag, googlat en eventuell julklapp och jobbat.

Nu är det bara kvar att göra veckans matlista och inköpslista och sedan åka och handla.
Det har jag ingen lust alls med.
Inte med något av det.
Så jag tänker strunta i det och äta havregrynsgröt resten av veckan i stället.

Och i morgon.
I morgon då ska jag bara jobba.

Jisses vad lugnt och skönt det kommer att bli.



.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar