söndag 17 februari 2013

En sockerbagare här bor i staden

När jag var liten jobbade min Pappa på Assi.
Eller egentligen jobbade han ju där när jag var vuxen också, men just när jag var liten hade det en speciell tjusning.
Ibland kom han nämligen hem med en stor rulle papper.

Många många meter av vitaste finaste papper.

Bland det roligaste jag och min lillebror visste var att ligga på golvet och rita städer, med hus och vägar och allt annat man kunde önska sig.
När man ritat pappret fullt rullade man bara ut en bit till och fortsatte.

För mig var nöjet att rita allt.
För min bror tror jag det var att leka där med bilarna sedan.

Fasters Finaste har varit här idag och vi har också ritat.
Nån stor rulle har vi inte, men det går bra att tejpa ihop ark eftersom.
Det är ett tag sedan vi började på staden och vi har kommit en bit.



Jag är helt förälskad i allt William ritar.
Men även om han ritar en hel del så leker han helst.
Medan jag ritar.

Precis som när hans pappa och jag var små.

Och det är fortfarande lika roligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar