onsdag 6 mars 2013

När snön yr

Jaha.
Det var den våren.

När jag öppnade dörren i morse var det knappt vår bil syntes under all snö som kommit.



Nu skulle vi jobba hemma idag båda två så det spelade egentligen ingen roll.
Ska och hämta mer jobb i eftermiddag så medan jag hade ett glapp så passade jag på att sno ihop en bulldeg som skulle kalljäsa.

Det är toppen.

Snabbt att röra ihop.
Snabbt att baka ut och sedan ska bullarna jäsa i två timmar minst, innan man gräddar av dem.
Massor med tid däremellan att göra annat alltså.


*rimbobullar med vaniljfyllning*


*nu ska de få jäsa ett par timmar*


*nygräddade*


*glaserade och klara lagom till lunchfikat*


Nu ska den här damen laga sig ut och skotta fram bron och sopa av bilen så vi tar oss iväg.
Sedan har jag tvåhundra bultar, till att börja med, som ska monteras och packas.

Det lär nog ta sin lilla tid.


2 kommentarer:

  1. Rimbobullar,,,mums filibabba,,,spara en eller två till mig :)
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Hej Mammsen!

    Det ska jag absolut göra.
    Sparar till Folke också. :)
    Sen har jag en annan go´bit på lut också.
    En smaskig sak vi åt på Pysseljuntan.

    Kramkram

    SvaraRadera