tisdag 5 mars 2013

Pysselkväll

Nu har vi dragit igång!

Tanken är att vi ska ses en gång i månaden, pyssla, surra och fika.
Vi var här isi Sme` igår och jag bakade Bountyrutor till fikat.
De blev ruskigt goda.

Ska lägga upp receptet på bloggen någon dag, vill ni ha det nu så klickar ni bara här på länken --->  Bountyrutor , så kommer ni dit.

Här tillverkades både pom-poms och små saker i lera, och jag rullade en oförsvarlig mängd med små kulor som ska bli ett hänge så småningom.
Pilligaste och roligaste pysslet jag gjorde var en liten bakelse i lera som ska bli en potatis-stickare. Ni vet en sån där som man kollar om potatisen är klar med.





Tanken var ju att den ska se ut som en prinsesstårta medan Maken trodde det var en toppeluva!
Nåväl, det ordnar sig nog när jag målat den och limmat dit "stick-pinnen".

Nu ska de bara torka först.


Tiddelipom!




2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig kväll ser framemot nästa ggr då ska jag se till att få lite mer insperataion. Ja se karlar dom förstår sig inte på konst.
    Och rutorna Mmmmmmmm smaskens.

    kramelikram.

    SvaraRadera
  2. Jamen detsamma!

    Längtar också till nästa gång.
    Funderar på att göra en inspirationsmapp.
    Med urklipp och idèer i.

    Det kanske är nåt för Juntan!

    Stor kram!

    SvaraRadera