söndag 12 januari 2014

Paltschwimen

I dag kokade jag och MuminMormorn dryga femti paltar och sen åt vi tills vi nästan svimmade.


*här var det paltar*

Så här går det nämligen när man pratar i telefonen medan man skalar potatis. Istället för de två kilona jag skulle skala, blev det tre av bara farten. Å då var det lika att göra paltsmet av alltihopa.
Tur att de är goda att steka också.

Sen skjutsade Käre Maken hem MuminMormorn och jag och Elsa fortsatte med syprojektet till tjejfesten hon ska på.

Kan tala om att vi var två fnissiga filurer efter fyra timmar vid symaskinen.
Jag var helt tom i bollen tillslut och sydde fast ena ärmen avigt.
Men klar blev den:


*nananananananana batwoman*

I verkligheten har capen, handskarna och emblemet fram en intensiv röd färg medan det andra är kolsvart.
Jag skyller på det dåliga ljuset inomhus, men kan låta hälsa att vi är mycket nöjda med våran skapelse.


Nattinatti.


2 kommentarer:

  1. Och,,vilka goda paltar det blev.Tur dom blev så många så några fick följa med mig hem :)
    Tack för en fin dag isi smé
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Visst blev de. I dag ska vi äta stekta paltar här isi Sme´.
    Kramkram

    SvaraRadera