fredag 23 januari 2015

Hos El Doktore

I går var jag och fick den andra dosen med järn, och jag kan säga att jag är glad över att det finns högkostnadsskydd här i Sverige.
3800 kronor per dos kostar medicinen och så tillkommer det en avgift för läkarbesöket.

Eftersom jag redan innan hade kommit upp i högkostnadssumman för medicin betalade jag ingenting för järnet och när jag varit på ett besök till hos El Doktore genererar det fria läkarbesök fram till i september.
Sen gillar jag att jag kan välja att gå hos El Doktore på hans Klinik och att det ändå gäller samma som inom den vanliga sjukvården.


*känns inte ett dugg*

I vanliga fall brukar vi köra droppet rätt långsamt men nu drog vi upp hastigheten och jag var klar på bara 40 minuter så det var skönt.
Sen var det bara hem och bädda ner sig på soffan en stund för jag brukar alltid bli lite trött och frusen efteråt.
Så nu är det bara att vänta några veckor så ska vi ta nya prover för att kolla hb't och jag hoppas jag ligger bra till så jag inte behöver fler doser på ett tag.

Ha en fin helg allihopa.

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar