onsdag 21 januari 2015

När energin återvänder

Har ju känt mig mer än lovligt trött i princip hela hösten. I december togs ytterligare blodprover och mina tidigare så dåliga blod- och järnvärden hade blivit ännu sämre.
Från 142 i hb i januari förra året till 101 i september och nu var det nere på kring 85.
Ett gränsvärde man brukar gå efter är 117 och under det räknas som anemi, dvs. blodbrist.

Så i mitten på december fick jag den första omgången med intravenöst järn och nu börjar jag faktiskt känna mig piggare. Obeskrivligt att inte vandra som i en dimma och att inte behöva ta pauser medan man till exempel tömmer diskmaskinen.


*igår blev det till och med några kanellängder bakade*

Det har ärligen varit en av mina sämre perioder och energin har varit så låg, men igår var det som att solen gick upp.
Var förbi på min gamla arbetsplats, träffade en av mina gamla jobbarkompisar och helt plötsligt kände jag hur energin kom tillbaka. Har egentligen massor att skriva om, men bara tanken på att plocka fram datorn och starta den har varit för mycket.

Och nu känns det plötsligt lockande igen.

Jag gör en nystart och så får vi se hur det går.

På återseende.

Kramar från Jeanette.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar