lördag 4 april 2015

Påskafton

Phu. Här har vi just mumsat i oss mat så det står härliga till.
Köttbullar, potatis, sill och ägg fick utgöra påsklunchen och sen blir det lammfärsbiffar, sås och ugnsrostad potatis till middag. Jag dukade lite extra fint med favoritporslinet och servetter från Maileg.




*tyckte de var så söta servetterna, med små kaniner på*

Mosters egna lilla gullhumla var förbi i går och undrade hur det kom sig att jag har mina ägg i en bur. Hemma hos dem är ju både ägg och hönor nere i hönsahuset.
Syster Yster, tillika mamman, förklarade att det var för att kycklingarna inte skulle rymma när de sedan kläcktes.
Host host.
Själv skulle jag bli mycket förvånad om det överhuvudtaget kom kycklingar ur de där plastäggen och än mer om de sedan rymde.


*äggburen fick bli bordsdekoration idag*

Nu blir det inte många knyck innan middagen. Vi mular i oss från godisäggen, läser tidningar och funderar på om vi ska ta oss en tur ut i solen.

Hoppas ni har en lugn och skön dag och så en puss i påsk från mig.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar