måndag 7 mars 2011

Gladare idag!

Har vilat vilat vilat i dag.
Det är så svårt när man ska göra det.

Hela tiden tänker jag på vad jag ska börja med.
Om jag inte ska ta och baka lite.
Eller ta fram nåt pyssel.

Jag frossar i Panduro på nätet med beställer inte nåt.
Jag bläddrar bland inrednings bloggar och tittar på alla fina vårbilder.
Jag blir sugen på att börja sy.
Nu.
För minsann om jag inte känner mig lite, lite bättre i dag.

Sen tvingar jag mig att ligga kvar ändå.
Och göra ingenting.
För det var så jag bestämde det.

Det enda undantaget var att jag skulle få lov att fara till min frisör nu i eftermiddag.
Ett besök som blivit avbokat och ombokat ett par gånger nu för att magen inte tillåtit annat.
Men i dag blev det av.

Så skönt att bli ompysslad en stund.

Och sen köpte kära Maken min nåt gott till mig efteråt...


*gamla minnen på flaska*

För i dag ger jag högaktningsfullt blanka rackarn i att jag inte ska dricka saker med laktos i.
Det gör nog varken från eller till, resonerar jag med mig själv.
Fast jag vågar inte dricka upp allt på en gång.
Det är nog att utmana ödet.

Men det är så gott!
Och jag ska inte klaga sedan.

För om inte annat, så talar väl etiketten för sig självt...



*

2 kommentarer:

  1. Tjenixen bruden!
    Fy sjutton för din elendiga mage,du kanske måste ha lite luftombyte Sorunda/Grödby luft gör susen får onda magar :-)
    Lovar att INTE svära sååå mycket den här gången.
    Jag går här hemma och skrotar hela månaden handen måste läka ordenligt och jag får ju inte lyfta nått tungt..Jag har tjuv vävt attans va jag slår hårt med bommen...till det svartnar för ögonen då går jag ner och svär..."blir bra" då..Pucko ska du inte dricka äckligt!! :-)

    Krya på dig// Kramar

    SvaraRadera
  2. Annica:

    Hej svejs!
    Luftombyte skulle nog göra susen om jag tog mig så långt!
    Rekordet är nog gårdagens utflykt till frissan.
    En sträcka på 7 minuter från dörr till dörr.
    Annars är det lagom med 25 sekunder ungefär.
    Kanske kunde boka biljett med nåt JAS möjligtvis. *skrattar*

    Förstår att du har svårt att låta bli vävstolen. Jag blir så sugen bara av att se den!
    Men du måste vila din hand så den blir bra!

    Lova det nu annars kommer jag och kastar plättar på dig.

    Krya på dig du med!
    STOR ♥ kram

    SvaraRadera