tisdag 1 mars 2011

Bland tomtar och troll

Först: -Välkommen Mars!
Jag har saknat dig mer än jag trodde.

Annars då? Jo, lilla e och hans klass har haft uppträdande i Folkets Hus nu i kväll.

Tillsammans med de andra skolorna i kommunen och då främst tredje-klassarna, har eleverna haft en gemensam show med Astrid Lindgren tema.
Där fanns allt från Emil, Ronja och pirater till Pippi Långstrump och Tjorven.

Det var en härlig timme med båda kända sånger och en som jag faktiskt inte tror jag hört förrut.
Kan hända att den var från Karlsson på taket.
Karlsson är inte min favorit.
Inte alls.

Men lilla e är, utklädd till pirat var han en riktig stjärna i dag.
Som alltid såklart ♥


Sen såg vi norrsken på väg hem!
Lilla e upptäckte det efter uppvisningen, då vi var på väg till bilen.


*årets första*

Jag fascineras alltid över hur vackert det är.
Skulle kunna sitta timmar och se slingorna över himlavalvet.
Färgerna som skiftar från grönt till vitt till blått i all världens nyanser.
Jag är verkligen född på precis rätt ställe på jorden.
Storken kunde inte ha släppt av mig mer rätt.

Och ja, jag tror på storken också.
Liksom på tandfeér, älvor, troll och tomtar.

På tomtar så till den milda grad att vi först idag har släckt ute-jul-grans belysningen...
Man vill ju inte förarga nån liten gårdstomte.
För vem har bestämt att allt det färggranna ska släckas redan i mörkaste januari?

Nu däremot när våren är på intågande kan det väl gå ann.
Så idag drog vi ur sladden.


I fall någon nu funderat över varför det fortfarande har varit tänt här isi Smé ;-)



.

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att se när barnen uppträder det värmer i hjärtat. <3

    Vilken härlig bild på norrskenet ja det är vackert.

    Dom där myrstackarna får du spara till april för vi har åkt på majsjuka och kan inte komma upp i dag. *arg* Vi kommer i april efter påsk
    istället.

    Hälsa de dina.
    Kram från oss.

    SvaraRadera
  2. Vilen fin bild på norrskenet.

    Storken hade nog en karta när du föddes, så du hamnade på rätt ställe!!

    Jag har varit övertygad om motsatsen för egen del***eftersom jag alltid velat ha sommar...
    Ändå till sista åren.
    Gillar årstids växlingarna!
    Så det kan bli . Kram MuminMormor

    SvaraRadera
  3. Anni: Skönt att ni börjar krya på er en smula. Såklart sparar jag lite gofika. Sen hinner jag ju baka lite nytt också kanske ;-)

    Mammsen/Muminmormorn: Så olika det kan vara. Egentligen har ju varje årstid sin charm.
    Hade man inte det ena skulle man ju inte märka när det andra kom heller.
    Kramkram.

    SvaraRadera