tisdag 8 mars 2011

Tjock-tisdag

Vi har mumsat semlor i dag.
Bakade inte egna i år utan M var och köpte på ett café inne i stan.



Nybakta semmelbröd, god mandelmassefyllning och laktosfri grädde.
Jag gillar laktosfri grädde.
Min mage gillar laktos fritt överhuvud taget.

Jag gillar inte saftiga semmelbröd.
Inte så värst i alla fall.
Jag gillar torra bröd.
Butik-semmel-torra bröd.
Torra bröd överlag.
Som knäckebröd tex, det gillar jag mest, fast inte riktigt till semlorna då.

Men fyllningen var verkligen smaskig.

Så jag åt den, locket och grädden.
Och är inte sugen på fler.

Men gillar man färska, fluffiga och saftiga bröd, är de här nog en hög-poängare.


Sen blev det inte bruna bönor till middag utan vårrulle.
Kan inte minnas om jag någonsin ätit bruna bönor.
Det gör inte så mycket.
Vårrulle gick också bra.


*o-semmlig middag*

Har faktiskt gått hyfsat bra att peta i sig mat i dag.
Kanske det här är dagen då det vänder.
*peppar peppar*

I alla fall har det inte blivit sämre.
Det tackar jag för.


Och på tal om bråkande magen, fick ett lite märkligt erbjudande från Medecin mottagningen i dag...
Ska ta och visa det i morgon.
För nu är det sängen som hägrar.

God natt från isi Smé.




Till sist bara, ett ♥ till min lilla Morfar som skulle fyllt 93 idag.
-Jag har fluffat till kuddarna på kökssoffan åt dig, dagen till ära.



*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar