måndag 27 augusti 2012

Äntligen vardag

Känns skönt att vardagen nu börjar återgå till det normala.

Skolan är igång och klockan sju i morse skickade jag sms till Elsa och önskade henne lycka till med första skoldagen.
Är ju inte varje dag man börjar på högstadiet.
Vette gudarna om vi inte hade lika många fjärilar i magen, både jag och Elsa.

Unge.
Nyss struttade hon runt på dagis och vägrade ha annat än klänning och strumpbyxor.
Nu är hon på väg mot vuxenlivet med allt vad det innebär.
Stora tjejen.

Men skoldagen hade gått mycket bra och båda Kottarna var nöjda.

Jag är också nöjd med min dag.
Har fått massor gjort och ändå har jag hunnit med en lång eftermiddags fika med Linda.
Jisses så fort tiden går ibland, vips hade vi surrat bort fyra timmar och det var mer än dags för middag.

Nu ska jag förlusta mig i papprens förtrollade värd.
Behöver massor med cardstock och Panduro hade tyvärr inga.
Men det är bara att googla på.

Fantastiska cyberrymd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar