onsdag 22 augusti 2012

Mmmums!

Här har det bakats matbröd.

Goa A hade fått recept på ett jättegott bröd som hon ätit vid ett tillfälle här tidigare.
I dag gav vi oss på att provbaka det.
Inga konstigheter bland ingredienserna och snabbt gick det.

Att vi sedan fick utrusta oss med hörselkåpor var ju en annan historia.
Tror det är dags att ge assistenten lite smörj.
Jisses, vilket oväsen den för!


*nu ska det bara jäsa*

Alltså lite tveksamma var vi innan, till om det verkligen skulle rymmas i långpannan. Vi hade ett par katastrofplaner ifall degen skulle jäsa över kanterna.
En smula spännande var det.


*gräddat och klart*

Ah, såklart det lyckades. Peppar, peppar...
Men visst kändes det bra.
Och som avslutning gjorde vi oss te och åt nybakt bröd med smör.
Och med pålägg.
Men bäst var det nog med enbart smör.


*fikapaus*

Mycket gott.

Tummarna upp för det här brödet.
Och för bagarna.


2 kommentarer:

  1. Åh gud så gott det såg ut. Vad duktiga ni är.
    Du kanske ska önska dej en kitchen aid i januari :). Jag tror jag ska låna dej en vecka så ska du få lära mej att baka. :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Anni:

    Nä, ingen Kitchen Aid... Jag gillar min Bullret egentligen.

    Men du, du kan få låna mig när du vill.
    Jag är väldigt bra på att provsmaka också.
    Får man ha med sig egen kudde..?

    Kramkram

    SvaraRadera