tisdag 28 augusti 2012

Var god dröj

Alltså.

I vanliga fall.
Ja, i ganska vanliga fall har jag varenda år varit en smula sen med att lämna in ansökningspappren till Kommunen ang Kottarnas skolskjuts.
Då menar jag inte för sen.

Mer...om pappren ska vara inne senast måndag.
Ja då har jag lämnat dem på måndag.
Eller kanske torsdagen innan.
Men inte mycket marginal där inte.

I år skulle mitt nya bättre organiserade jag vara ute i god tid.
Mycket god tid.
Tänkte jag.
Så jag lämnade in dem fyra veckor innan sista datumet.
Ungefär.

Det var väl bra gjort!

Problemet nu i stället, det är att de inte hittar dem.
Mina papper-i-tid papper.
De kan ha kommit bort i semester-svängen.
Tror en.

Och den som vet.
Hon är upptagen.
Mycket upptagen.
Hela dagen faktiskt.

Det är därför vi inte fått någon bekräftelse.
Det är därför Elsa inte fått sitt busskort ännu.
Det är därför jag inte kan skicka ett hämtnings schema till Kalix Taxi, som är Edvins skolskjuts.
Och sålunda därför Edvin inte heller har någon bekräftad skolskjuts för tillfället.

Bra där Kommunen.
Men visst.
De har en vecka på sig att lösa det.
Och både jag och Pappan har ju körkort och bil om det nu behövs.

Men gissa vem som inte tänker vara i tid nästa år.
I alla fall inte i god tid.


Tur jag har varit och tankat vackra utsikter, härligt sällskap och fina saker hos Anni idag.
Annars hade jag nog självantänt vid det här laget.

Nu bara ryker det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar