torsdag 16 augusti 2012

Fru Lycklig och provtagningen

Så var det då dags igen i morse.
Blodprov hos El Doktore.

Lite nervös var jag, för sist var inte allt topp tunnor precis.
Ämnesomsättning som var lite för låg.
Oro för att det skulle vara sjukdomen som satt sig på sköldkörteln.
Ja ni vet.
Sånt man helst inte vill veta.

I dag ringde sköterskan tre timmar efter jag varit där och tagit proverna.
Då skallrade det i knäna ska jag säga.
Är det alarmerande ringer El Doktore redan dan efter.
Nu hade det gått tre timmar...

Men jag skallrade med knäna i onödan.
Hon ville bara tala om att jag är riktigt riktigt frisk för tillfället.
Inte en enda av alla prover hade varit stjärnmärkt.
Några lite låga, men alla inom gränsvärdena.

Det har inte hänt på gud-vet-när.

Jag känner mig bra.
Värdena är bra.
Och jag behöver inte ta nya prover förrän om två månader!


Rackarns sköterska till att skrämma vettet ur en, men gissa om hon är min favorit idag.



Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar