lördag 8 december 2012

Go' kväll i stugorna!

Nu är det två trötta filurer som ligger och slöar i soffan här hemma. Magnus och jag har varit i Luleå sedan igår.

En natt på hotell och många timmar julshopping.


*fredagsmys*

Betade av en del på göra-listan redan igår och sedan blev det att vila fötterna en smula på hotellrummet innan vi åt middag på restaurang.


*torskrygg med skirat smör och pepparrot*

Var bland det godaste i torskväg jag ätit och så fanns det några bladaktiga grönsaker i maten som var så, så goda.
(Inte de där smala rankorna som syns, de smakade som ärtskott.)
Hade tänkt fråga vad det var, men det glömde jag ju bort såklart.
Kan ha varit mangold kanske, smakade lite som babyspenat fast ändå annorlunda.

Sedan vet ju alla att man blir så där lagom mätt då man äter fisk, då fanns det som tur var plats för efterrätt också...


*chokladmousse, mascarponemousse, biscotti och jordgubbar*

Sånna här små söta burkar vill jag också ha!
Rymde knappa tre deciliter skulle jag tro, tänk så kul att servera efterrätter ur sådana.

Efter hotellfrukost i morse, några timmar på Storheden och ett MAX besök så bar det av hemåt.
Många julinköp är avklarade nu och det känns skönt.
Magnus köpte förresten en ny hårddisk till min dator också, så nu tror han den ska bli snabb som en geting.

Det ska bli spännande att se.
Mycket spännande.

Kanske den blir som värsta bålgetingen!



Trevlig helg allihopa!




2 kommentarer:

  1. Låter som att ni har haft en trevlig helg :)
    MMmm maten och speciellt efterrätten såg smaskig ut. Vi med har varit till luleå i dag :).

    KramKram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg ju det i din blogg!!

      Vi kanske till och med körde om varann där i villervallan på Storheden.
      Jisses vad bilar det var!

      Kramkram

      Radera