fredag 28 december 2012

Så mycket bättre...hemma

Jag och Käre Maken har varit utsocknes och förlustat oss en smula.

Lite mellandagsrea så där ni vet, men utan själva shoppingen.
För att spetsa till det hela bokade vi in oss en natt på Scandic. Betalade övernattningen med gamla gratis-bonuspoäng som låg och skräpade och slösade sålunda endast 55 kronor på kalaset.
För motorvärmaren.


*inte som hemma*

Hade en riktigt trevlig kväll med middag på mysig restaurang, varsin bra bok att läsa och godis fast det var en vanlig torsdag.

Och det här kom jag fram till:

Fördel hotellrum:

1. Man behöver inte bädda.

2. Man behöver inte städa.

3. Man kan kasta handdukarna på golvet och det kommer nya fina efter ett tag. Det funkar inte här hemma kan jag säga.


Fördel hemma:

1. Det är inte 28 grader varmt i sovrummet.

2. Det känns inte som minusgrader i sovrummet efter en stund, eftersom vi inte behöver öppna nåt fönstret här hemma för att svalka oss.

3. Sängen här hemma är visserligen bara 1.80, inte 2.10 som på hotellet. Men den är mjuk och skön och man måste inte lyfta på madrassen för att se om någon gömt en ärta där inunder.

Suma sumarum:

Trevligaste sällskapet och mysigaste restaurangbesöket till trots, nästa gång sover vi hemma och käkar frukostbuffé på Valhall.
Det blir toppen.


Nu ska jag bädda ner mig på soffan med Magnus och sen ska vi åka och handla till fredagsmiddagen.



Ha det gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar