söndag 30 december 2012

När vindarna vänder

Var bjudna på pizzabuffé och bastukväll hemma hos goda vännerna igår. Hade det jättetrevligt och var inte hemma förrän närmare halv ett i natt.

Det var kallt som attan, närmare minus tjugo, då vi åkte dit och jag byltade på mig både varmaste jackan och mössa.

När vi kom hem inatt var det minus åtta och i morse rasade snön från taket.
Rätt ner på vår lilla ute-julegran så både en och annan gren strök åt.

Maken räddade det som räddas kunde och jag skottade fram vår förstutrappa.

Nån bra bild blev det inte på stackars granen då det regnade småspik och jag bara ville bli klar så jag kunde gå in.

Men jag tog en jättefin bild igår, här ute på bron.




*som en spetsduk hänger snön ner från brotaket*

Minus 24, klockan nio en lördagsmorgon, och jag var ute och sprang i långkalsongerna för att få lite fina bilder.

Men det är nåt visst med kalla vintermorgnar och dess ljus.



1 kommentar:

  1. Nä lilla granen...
    Härlig bild.
    Håller med om att det är nåt visst med vintern här och kylan gillar det skarpt faktiskt.
    Tror nog vi överlever första vintern här trots lite frost i näsan. hi hi.

    Kram.

    SvaraRadera