måndag 28 februari 2011

Vårkänslor isi Smé

Jag gillar vintern och har inte något emot kylan.
Som ni vet.
Jag gillar kallt.
Mycket kallt.

Jag blir liksom glad då termometern visar många minus.
Jag har inget emot en låång vinter med mörkt och myggfritt.
När de flesta vill ge upp och längtar sig halvt fördärvade efter sommar och sol, då har jag oftast inte börjat lessna än...
Tvärtom, långt ifrån.

Men idag var det som att något hände.

Jag skulle gå ut och fota "gung-trädet" på vår gård.
Varje månad fotar jag trädet från samma plats för att jag gillar att se hur årstiderna växlar.


*januari*


*februari*

Solen strålade då jag gick ut.
Det droppade från taket.
Snön frasade lite mjukt och luften var liksom sval men med stråk av varmt.
Det rasade från taket och det kvittrade runt i kring mig.

När jag kom in kändes inomhus luften kvalmig och tung.

Jag längtade ut efter ispromenad och korvgrillning.
Efter att sitta ute och äta apelsiner mot solvägg, dricka varm choklad och äta limpmackor med prickigkorv och ost.
Efter sportlov och äppelrosiga Kotte kinder.

Satte mig vid datorn och laddade ner bilder och i samma veva passade jag på att beställa lite tyger och tråd.
Skissade upp planer på nåt till Fasters Finaste.
Sen kikade jag in på Panduro.
Och tittade på vackra papper och pyssel.
Susade vidare och kikade i några trädgårdsbloggar.
Och i några bloggar med vackra pastelliga färger.
Skålar, fat och fina textilier.

Kände mig galet kreativ.
Skaparlusten som legat i ide ett tag vaknade till liv.


Då slog det mig.

Jag har nog drabbats av vårkänslor!
Hurra!

Det var på tiden.
Verkligen.




*

2 kommentarer:

  1. Lääängtar till våren! Underbart tycker jag, att det blivit varmare ute, så man kan ta långpromenader igen med hundarna! :-) /A

    SvaraRadera
  2. A: Ja, visst blir man liksom lycklig! Kramkram!

    SvaraRadera