tisdag 6 december 2011

Dopp i grytan

Eller blöta som vi kallar det här hemma.

Inte barnens förstahandsval när det gäller mat, men i dag är det vad som serverades till middag isi Sme´.
En god buljong, gott tunnbröd och en klick riktigt smör.
Och så iskall mjölk till förstås.


*gottgott*

Vi har gjort färdigt våra önskelistor i dag.
Själv kunde jag med nöd och näppe få ihop min, då jag faktiskt tycker att jag har allt jag behöver och önskar mig.

Men efter ett tags funderande och tjat från Kottar och Make så kom jag i alla fall på tre saker.

*En bra bok så jag kan ligga och mysläsa på jullovet.

*En hushållsvåg, gärna digital.

*En STOR temugg.

Sedan önskar jag såklart mer snö till jul, kallt väder och lugna sköna dagar med familj och vänner.



Nu ska jag försöka tvinga barnen att baka pepparkakor med mig.



Ha en skön kväll allihopen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar