söndag 25 december 2011

Mitt i julen

Juldags kväll och jag ligger här uppe på vindan och läser min nya julklappsbok.
Eldsvittnet av Lars Kepler.
Den är spännande som attan och jag får behärska mig för att inte speeda iväg och läsa ut den på en gång. Hade ju som tänkt mig att den skulle räcka åtminstone fram till nyår men det kommer den nog inte att göra.

Så nu gör jag mig en paus och gör bloggen så spar jag i alla fall några sidor tills senare ;-)

I morgonbitti kommer Kottarna hem och då blir det julfirande här isi Sme´ med både min och Magnus släkt.
Det ser vi fram emot.

Då blir det äntligen att prova våran inlagda svartvinbärs sill. Det ska kul att smaka hur den blev.
Svärmor hade förresten gjort ett recept med brysselkål i går, man stekte dem först lätt tillsammans med vitlök och lite rivet citronskal och sedan saltade, pepprade och glacerade man dem i honung ett par minuter till i stekpannan.

Det ska jag prova göra här hemma i morgon för det var jättegott.

Och så ska jag prova göra en apelsinsallad med granatäppelkärnor och kanel.
Men det passar nog bäst till efterrätten.

Det är mina årets-prova-på.
Så får vi ju se sedan om det blir recept vi behåller.


Nä, nu måste jag nog ta och läsa vidare i boken.

Ett par sidor i alla fall...



Natti natti!

2 kommentarer:

  1. Spännande att få smaka brysselkål på nytt sätt.Det är ju en grönsak,som är väldigt nyttig,men som jag tyvärr inte äter så ofta.
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:

    Jo den är ju inte det första man tänker på direkt, men jag gillar den.

    Kramkram

    SvaraRadera