fredag 16 december 2011

Fredag igen

Har hunnit med en hel del idag.

1 sjukhusbesök för provtagning. Fick bästa stickaren och han lyckades pricka rätt i armen första gången. Inga stick på händerna i dag. Stort plus.

15 postade julkort till nära och kära som har sina postlådor långt från våran.

2 timmar med Brorsan och fasters finaste. Vi hängde hos dem en stund och sedan skjutsade de mig på stan då jag skulle inhandla present till min älskling som fyller år i morgon.

1 lunch tillsammans med käre maken. Han åt fryspizza och jag två limpmackor. Mycket kulinariskt om jag får säga det själv...

1 timmes tupplur på soffan. Man blir trött av sjukhus och presenthandel. Och av att vara ledig på en fredag.

1 besök hos bästa frissan. Fick underbar hårinpackning innan klippningen och en fin påse med mig hem.

1/2 timme inne på Coop som kändes som två timmar. Gillar inte att trängas med folk på affärer. Tacka vet jag då alla spelade Bingo Lotto förr i tiden. Då var man ensam om man gick och handlade mellan 19 och 21 på lördagar. Eller när det nu sändes.

1 sen middag. Fryspaj med skinka och broccoli till mig och Maken stekte sig en hamburgare. Halv åtta på kvällen. Fredagsmiddag på hög nivå och ungefär lika kulinariskt som lunchen.

3 sköna vänner på besök. Tussilago och två av hennes Kottar kom och förgyllde fredagskvällen. Hann som vanligt avhandla allt mellan himmel och jord och hade förmodligen kunnat surra på en stund till.
-Alltid så kul att ses kompis!


Man skulle ha två fredagar på raken lite oftare.
Inte dumt alls med allt man hinner med och då är hela helgen kvar ändå.
Det gillas.


Nu blir det soffmys.
Ha en trevlig helg vänner!


Kram J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar