tisdag 10 juli 2012

Utsocknes

I dag har vi varit på besök i grannkommunen.

Mitt ena bonusbarn från tidigare har brutit benet och behövde muntras upp en smula. Han kommer att vara gipsad, från övre delen av låret och ner till fotleden, i princip hela sommarlovet och roligare kan man ju ha det.


*innan jag målade dit dödskallar och eldflammor...*

Så där har vi spenderat ett par timmar och roat oss med lite av varje.
Ett besök på Brännvalls Café är ett måste.


*här inne är det svårt att välja*

Som vanligt är det alltid lite trist när vi ska åka, även om vi ses hyfsat ofta och pratar i telefon ett antal gånger varje månad.

Ett par timmar drog ut till ett par timmar till och plötsligt var det middagstid.
Så på väg hem till Kalix stannade vi på nyöppnade Roady i Töre och käkade.
Galet god mat, jättefin inredning och de var helt klart ett av de renaste och trevligaste restauranger jag besökt på senaste tiden.

Magnus och Kottarna åt hamburgare och pommes, medan jag slog till på grillad kyckling med citron och rosmarin, serverad med stuvad potatis och mangosalsa.
Jag menar hamburgare, visserligen på black angus kött och visserligen med chipotle dressing, men ändå... ;)


*dagens middagstips*

Nåväl, huvudsaken att alla var nöjda.
Där blir det fler besök.

Nu är vi i alla fall hemma.

Elsa är och badar i älven, Edvin är ute på byn med kompisar och jag och Maken hänger och dräller i soffan.
Tror vi börjar få in semesterlunken även om Maken fortfarande arbetar.


I morgon ska jag börja fixa med en liten inflyttningspresent.
Men det blir en hemlighet tills vidare.


*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar