lördag 1 september 2012

Hotellfrukost

I dag tog vi med oss ett par goa vänner och så åkte vi till Hotellet och käkade brunch allihopa.
Bara att välja bland allt gott och så sätta sig ner och njuta.

Kostar visserligen 85 kronor per person, men det inte är särskilt ofta vi är där och äter så då får det vara värt det.
De har öppet brunchen både lördagar och söndagar mellan klockan 8 och 13, perfekt innan man sätter i gång med dagens måsten.


*dagens viktigaste mål...*

Till höger, som inte kom med på bild, var flera sorters fil och yoghurt, mussli, flingor och färska hallon, nötter, linfrön, solroskärnor och lite annat smått och gott.
Längst bort fanns kaffe och te, skorpor och småkakor, juicer av olika slag, prinskorvar, äggröra, kokta ägg och stekt bacon och så tror jag de hade gröt där också.
Massor med godsaker med andra ord.


*mina favoriter, de där lite avlånga bröden snett upp i mitten*

Det fanns ytterligare brödsorter i en annan korg, bla. rostbröd och en grovlimpa som doftade ljuvligt av både anis och fänkål.
Den limpan tog Maken en skiva av och var mycket nöjd med sitt val.


*våra brickor med godsaker*

De hade färsk frukt också.
Jag valde ananas och vattenmelon. Och förutom det ni ser på brickan, och det på fatet bredvid, lyckades jag klämma i mig en nygräddad våffla också.

Just nu känns det som om jag aldrig mer kommer att kunna äta en endaste liten bit till.
Vilket förmodligen har ändrat sig innan kvällen är över.

Nu väntar storstädning av pannrummet.
Dagens egentliga mål.

Inte särskilt givande men skönt när det väl är färdigt.


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar