söndag 9 september 2012

Så var det söndag

Kallt var det i morse då Magnus och Elsa åkte till skogen. Och mörkt.


*mina stjärnor i mörkret*

Tjugo i fem och jag kan säga att det var skönt att krypa ner på soffan en stund.
Däremot kunde jag inte somna om så det fick blir lite tv innan Edvin steg upp vid åtta-snåret.
Sedan har vi grejat ute på gården och gjort lite höst där, jag och Edvin.


*Sme*


*skurade hinkar på tork innan vinterförvaringen*

Det ser lite tomt och kalt ut, men tanken är att jag ska ta mina betongkrukor och plantera lite höst växter i dem.
Nån som vet vad som passar att plantera nu, förutom de klassiska; ljung och prydnads kål??


*kryddväxterna har överlevt och doftar jättegott*

Chokladmyntan, salvian och rosmarinen har fått flytta till mindre krukor för att lämna plats åt höstväxterna.

Är verkligen toppenfint ute i dag och jag och Edvin har varit ute flera timmar. Pappan har precis varit hem och lämnat av Elsa för att sedan fara vidare på en stunds älgspaning med ett par tre andra jaktkamrater.

Här hemma tar vi det lugnt och funderar på vad vi ska hitta på till middag.
Tror att en tacopaj med sallad och vitlöksdressing inte skulle vara helt fel.

Nähepp.
Nu ska jag ta och hänga dagens tredje maskin med tvätt.
Vad man får mycket gjort då man kliver upp tidigt!

Men nån vana tror jag inte det tänker bli...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar