lördag 6 juli 2013

Hejsan morsan, hejsan stabben...

Nu är vi hemma efter att först ha tillbringat några dagar ute i stugan och sedan varit till Älvsbyn idag för att hämta hem vår tjej från Konstkollot.

Först var det vernissage på Folkhögsskolan där de bott och skapat, och sen var själva avslutningen ute i en stor härlig park en bit bort.
Det var så mycket fin konst och så många duktiga deltagare som varit där denna vecka. Och naturligtvis är jag ju omåttligt stolt över Elsa och hennes verk.

Jag visar dem inte här ännu. De är hennes och hon får själv vara den första som visar dem hade jag tänkt.
Det blir väl bra.


*elsas skor fick sig en makeover*

De har jobbat med konst i flera olika former, bland annat graffiti och lera. Just leran är ju en av mina favoriter och jag kan säga att det kliade i fingrarna efter idag.

Som Grande Finale på kolloveckan bjöd deltagarna oss familjer på Action painting.
Och det var precis vad det låter som.

Full fart och färg.
Överallt.




*helt galet och så kul*

Nu måste jag bara hitta ett konstkollo för vuxna.
Jag hade huvvet fullt av skapelser och idéer redan innan och det har inte blivit mindre efter det här kan jag säga. Tror nästan vi måste bygga ut här isi Sme´så vi kan få oss en egen ateljé jag och Elsa.

Vad tror du om det kära Maken ;)


Nä, nu längtar jag efter att krypa ner mellan svala lakan så nattinatti allihopa.
Vi sess i morrn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar