tisdag 2 juli 2013

Hjälp med vattningen...

Vilket väder det är ute!

Regnet står som spön i backen och det blåser friska vindar.
Nästan så jag är lite orolig för min tomatplanta. Jag vill ju inte att stammen ska knäckas nu när jag fått den att bli så tät och fin. Till och med små tomater har börjat visa sig.




*håll i dig plantan!*

Vi har tillbringat en del av eftermiddagen på kalas och jag fick den stora äran att göra kortet. Syster Yster är en hejare att göra kort, men hon hade ebb i sin hög för tillfället.
Möjligtvis kunde hon skramla fram nå med julpumlor och tomtar, sa hon.
Det fick bli fjärilar och noter i stället.


*lager-på-lager kort med distanskuddar*

Edvin och en KotteKompis har varit på bio i kväll. De såg Dumma mej och filmen fick tummen upp av grabbarna. Kalas och film.
Ja, det är vad dagen mest har bestått av.
Mys och pys.
Rätt skönt faktiskt.

Och om ni undrar varför det regnar så beror det på att vi vattnade ute i förmiddags.
Precis som vi gjorde i söndags kväll.
Och alla andra dagar, just innan den annars så molnfria himlen öppnar sig och försöker dränka mina plantor.

Ska tänka mig för nästa gång jag får för mig att vattna...

Men nu ska jag slå en signal till Elsa som jag lovat och sedan blir det att tillbringa lite tid med Mike och Molly i tv-soffan.

Ha en skön kväll!


Nattinatti från isi Sme´.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar