söndag 7 juli 2013

Klöveröver

Vi bestämde oss för att åka till mina förra bonus-Kottar i Överkalix redan nu idag.

Familjen tog sig ju upp hyfsat i tid ändå trots en seg morgon. Så vi packade in oss och var där rätt tidigt. Så tidigt så vi hann med ett par timmars dopp i deras utomhusbad.


*hotellet ser lite pampigt ut från baksidan*


*grönt och skönt*

Badet i sig var rätt fint men det fanns dåligt med platser om man, som jag, måste eller vill undvika sol. Lite trist utemiljö var det också men alla barn var glada och nöjda i alla fall.
Och vi hittade oss en liten buske som vi kunde svalka oss bakom.
Så då var jag också glad och nöjd.


*hela Kotteklanen samlade*

Sen susade vi hem igen för att snabbt som ögat fixa middag och sedan skjutsa Kottarna till Vassholmen där MuminMormorn och F skulle ha barnbarns-dag och se musikalteater.
De har det som tradition och gör det varje sommar då Bröt har sin föreställning.

I år hörs den som vanligt vara väldigt bra så jag gissar att de har mycket att berätta när de kommer hem ikväll.


Nä, nu ska jag ta itu med disken som invaderar köket och sedan ska vi åka och hämta vår andel av publiken.


Kramkram från isi Sme´.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar