onsdag 26 mars 2014

När det går trögt

Kommer mig inte igång med nånting nu.
Ändå har jag sovit hyfsat bra i natt, vaknat rätt tidigt och kokat frukostgröten till Kottarna.

Maken är på jobb uppöver och kommer hem lite senare och själv är jag klar med dagens jobb. Men det är det där andra jag hade tänkt göra i dag, som liksom inte blir av.
Inte många saker, men jag hittar inte startknappen.

Tänkte om jag kanske gör en checklista här så får jag lite eld i baken.
Man vill ju liksom inte stoltsera med att ha det ogjort.

Nå då så.

Dagens projekt:

-Packa ner alla utsorterade glas och koppar från köksskåpet.
-Vika undan tvätten från igår.
-Städa badrummet här nere.
-Tvätta/hänga tre maskiner tvätt.
-Dammsuga nedervåningen
-Baka toscagömmor till morgondagens kvällsdejt med Pysslingarna.

Ni ser ju själva, inte mycket men det går sååå trögt.

Så nu har jag med andra ord utmanat mig själv och kikar in här senare i kväll och bockar av det som är gjort. Upp till bevis då Mumin-Mamman!


Tiddelipom!

----------uppdatering---------

Nu är allt klart och undertecknad känner sig rätt nöjd.
Tog ju egentligen ingen tid alls när jag väl masade mig igång.

Och toscagömmorna blev riktigt goda.



Så nu återstår bara att säga gonatt från isi Sme'

Nattinatti!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar