lördag 22 mars 2014

På vift

I går eftermiddag tog vi oss en tripp till Grannkommunen, jag och Käre Maken.

Provade sängar på IKEA och började med att köpa oss nya bäddmadrasser.


*vilken djungel att kombinera bäddmadrass och resårmadrass...*

Sen blev det lite småplock, bland annat två sorters vardagsglas. Så nu ska alla gamla udda rensas ut.

Den ena sorten blev jag väldigt förtjust i.
Stora och tunga glas med rofflig utsida. Köpte bara två för att prova, men de ska vi absolut införskaffa fler av! De var jättegoda att dricka ur.


*IKEAs frasera*

Åh vad jag förälskar mig i saker av glas för tillfället!

I dag har vi också hunnit med en del. Innan klockan var tio hade vi både hunnit vara in och handla och varit över till grannen för att hjälpa honom att få upp trappan i huset de håller på att bygga.

Och nu när Käre Maken är färdig med dagens jobbmöte ska vi masa oss ut i det vackra vädret innan vi gör enchiladas till middag.
Hittade ett bra recept på det inne hos Anna här i min blogglista.

Nåväl, nu ska jag göra annat pyssel medan jag väntar på att mötet är färdigt.

Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar