fredag 13 maj 2016

Tänk vad lite färg kan göra.

Hej vänner och trevlig fredag på er!

För någon vecka sedan köpte jag några ramar för en billig peng på en återvinningsbutik här i stan.
Tre ganska slitna och trista ramar, men med potential.


En femma styck kan man inte klaga över.

Jag målade dem två varv med kalkfärg och det räckte gott och väl.
Sen hade jag ett roligt kort med bokstäver som man fick gratis hos postombuden på Ica-butikerna och ett annat fint vykort med text av Ylva Skarp på, som fick ta plats i ramarna.
Den tredje ramen hade inget glas utan en repig plastskiva, så den satte jag en bit självhäftande griffeldekorplast på.




I mitt hjärta bor du.

Griffeltavlan ska Junior få till sin tavelvägg och de två andra kommer nog också hitta sina platser. En tror jag kommer passa fint i Elsas rum.
Ska prova och se.

Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar