söndag 22 maj 2016

Trädgårdslördag

Det var perfekt väder för att hänga ute i trädgården igår.

Arton grader varmt, en aning sol och så lagom med vind för att hålla flygkryp borta men utan att bli kallt.
Edvin fixade ogräset i rabatten medan jag tog mig an pallkragarna och krattandet. Det är så roligt att jobba tillsammans och så går det ju alltid lite fortare.
Bästa killen.
Vi fick ha glasspaus där ett tag för att orka med sista rycket sen.




Milde tid som det såg ut!

Förra året låg rabatten i träda så gissa om det var ogräs där nu. Jag har ju haft jordgubbar där tidigare år, men nu åkte de på komposten.
De har gett alldeles för lite bär och jag tror inte de trivdes där mot väggen. Med en stensockel blir det rätt torrt och varmt och jag är ingen höjdare på att vattna.




Så skönt att det är gjort, nu ska rabatten få en ny kant och så ska vi fylla på mer jord.

Som vanligt funderar jag på vad som skulle vara fint att ha där.
Jag har tänkt lite på att plantera rabarber där fast helst av allt skulle jag vilja ha pioner.
Stora gammaldags bondpioner. Tänk så härligt att kunna ta in i buketter sen.
Vi får väl se, det var en himla härlig dag i alla fall.

Fast nu är det söndag och vi laddar inför kommande jobb-och skolvecka. Edvin räknar ner inför sommarlovet, bara tre veckor kvar, och själv har jag också lite roligheter på vänt.
Någon av dagarna ska jag träffa en god vän och sedan hade jag tänkt vara ute på gården och stokka.

Ser faktiskt fram emot lite sommar och altanhäng nu.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar