fredag 18 juni 2010

Ordhyra bland mina bloggstäver?

Min blogg har verkligen varit konstig idag.
Och då menar jag konstigare än vanligt.
När jag var in tidigare så var ALLA inlägg borta!
Jag ringde en vän och bad henne kika in och se om hon såg nåt märkligt.
Vips kom allt tillbaka.
Kanske har hon magiska fingrar, goa vännen?
Fast då försvann det igen och kom tillbaka minuten efter?

Men nu verkar det vara i sin ordning i allafall. *pepparpeppar*

Vi har varit ner en sväng på Byn och skulle kolla "Kalix dagen" på förmiddan. Inte mycket att hurra för kan jag säga.
Baklucke loppisen som jag var lite sugen på, den existerade inte överhuvudtaget...
Vi gick runt ett tag, barnen hittade lite småsaker, skuttade i hoppborgen och sen fikade vi på Lyktan.
Är det fint väder i morgon så åker vi ner en sväng då. Många jobbar nog idag så det kanske blir mer aktiviteter och fler bakluckor i morgon.

Lite mys har vi hunnit med ändå.
Jag har bakat kakor till vårat fredags fika.
Bregotter kallade vi dem då jag var liten.
Mumsiga favoriter.
Bus enkla att baka och grymt nyttiga för själen...



Så söta i sina blommiga små formar.

Mumin pappan är på killkväll och firar en barndoms kamrat som fyllt jämnt.
De har varit och kört gocart, ätit älgstek till middag och sedan bastat.

Jag och Kottarna har rått oss själva och myst med film och popcorn här hemma.



Nu ska jag koka mig en kopp te och läsa en stund.

Natt natt.

1 kommentar:

  1. Mmmm smarriga kakor. jag har fredags mys ensam :(
    H och barnen har åkt till farfar kommer hem på söndag ska bli lite skönt få bara va... Men det är tomt.
    Är ni hemma v 32? För då kommer jag och barnen.... wiiiii
    Krama hela fam
    Kram

    SvaraRadera