torsdag 17 juni 2010

Uppäten...

Av mygg kan man tro, men här isi Sme´ händer det andra spännande saker.



Stora E ha fotat lille brorsan, halvt, nåja, slukad av en groda...
Gissa om vi skrattade.

Sen är det inte bara lilla e som blivit uppäten!
I morse upptäckte jag nåt konstigt i mina blomster planteringar!
I en kruka som jag har på altanen, hade den ena av tre blom-sorter blivit avgnagda!
Inte plockade eller brutna, utan skalade och bitna på nåt vis.



Sen hade samma sak hänt i planteringen som jag har vid ingången.
Vissa blom stänglar var liksom putsade och skrapade och så låg det lite blombås bredvid.
I går var de som vanligt och i morse inte.
Märkligt nog är alla mina gula blommor kvar.
Konstigt...

Kanske är det haren som brukar hållas här i kring som varit i farten, men äter de blommor?

Nåja, hoppas de smakade i så fall, för de på bron var lite tuffsiga redan innan pga lite bristande vattning...
De i krukan på altanen var däremot helt färska och fina.

Hade tänkt passa på och köpa lite nytt i helgen, men nu kanske jag får ta och plantera en morot eller två istället... *s*


Nåja.
Nu ska jag bädda ner mig.
Timmen är sen och mina sommarlovs böcker hägrar.


Gonatt med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar