torsdag 28 juni 2012

Avkopplad

Här har det ekat tomt med inlägg de senaste dagarna. Har haft fullt upp trots det regnoväder som varit.
Datorn har inte varit igång på flera dagar och mobilen dammar igen.
Mjukstart på kommande semestertider.

I söndags var vi en sväng till Luleå och inhandlade bla lite Kottekläder och ett stort solsegel som vi har ovanför altanen.


*sol i sikte*

Medan Magnus satte upp det, planterade jag lite kryddväxter och två blommor som jag fått av Syster Yster.
Vad blommorna heter kommer jag aldrig ihåg. Jag får dem av henne varje år, men kan för mitt liv inte lära mig namnet.


*men de här kan jag, rosmarin och pepparmynta*


*glömmingarna*

Vi hann inte mer än klart med solskydd och planteringar så vräkte regnet ner...
Och i går morse blåste det så galet så jag trodde solseglet skulle dra oss till väders med hus och allt.

Det har inte gått någon större nöd på mig trots regnet. Var och hämtade ut sommarens bokpaket igår och har x antal timmar framför mig med trevlig läsning.


*sammelsurium till mig och en spännande till Elsa*

Till Elsa kan ni förresten också kika in.
Hon har ju numer en alldeles egen blogg. Kika bara i min blogglista här till vänster så hittar ni henne under 'Elsa'.

Nu ska jag hänga ut tvätt på tork.
Det gäller att passa på när solen äntligen kikar fram.


Tiddelipom!


*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar