fredag 1 juni 2012

Fredag är en bra dag

I eftermiddag bestämde vi oss för att äta hämtmat. Kändes välbehövligt att slippa laga mat och ta hand om en massa disk en fredag som denna.

Elsa och jag har varit sugna på thaimat ganska länge så det passade bra.
Valet föll på Thai restaurangen som ligger vid Folkets Hus, där har vi inte ätit tidigare men vi har hört andra som gjort det och varit nöjda.

Vi beställde lite av varje och så smakade vi av varandras. Elsa tog risnudlar med räkor och grönsaker, Edvin tog friterad kyckling och jag tog stekt ris med grönsaker och så vårrullar till, som jag delade med Magnus.


*jag och Kottarna åt med pinnar*

Mycket gott.
Och så mycket mat.
Det blev massor kvar, så vi har till lunch i morgon också.

Det gillas.

Nu ska jag göra en rabarber paj till kvällsfika.
Om Edvin vågar hämta några stjälkar. Det satt nämligen en spindel på rabarbern när jag skickade Elsa tidigare i dag.

Och man kan ju inte hårspreja den där, när man ska göra paj...

Det här kan bli spännande.
Fortsättning följer.

----------

Uppdatering:
Det gick bra.
Bildbevis kommer vid senare tillfälle!

----------



Trevlig helg allihopa!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar