måndag 11 juni 2012

Härlig helg!

Åh, vilken skön helg vi haft.

På lördagen hann vi med både att uppvakta Kompis-Familjens äldsta E som tagit examen och nu har gymnasietiden att se fram emot.
Där blev vi bjudna på fantastiskt god smörgåstårta och hann surra bort ett par timmar innan det var dags att bege oss hemåt och invänta goa vännerna som vi sedan skulle spendera lördagskvällen med.

Vi såg filmen Niceville som var såå bra. Fast både jag och A hade ju läst boken innan och även om filmen var bra så är boken mycket bättre.
Eller ja, de var bra båda två men på helt olika sätt.

Var inte ett dugg sugen på godis så jag gjorde annat mums.
Vindruvor och ost.


*nomnom*

A hade med sig en creme fraiche, smaksatt med bland annat chili, som passade jättebra att dippa mina små spett i.

Söndagsförmiddagen gick åt till att förbereda inför grillkvällen vi skulle ha och fira Mammsen med.
Det blev potatisgratäng, grönsallad, olika såser och så fick var och en grilla det de gillade bäst.
Korv, fläskfilé och en och annan köttbit.
Sedan hade vi kryddsmör och baguetter till också.

Hur vi orkade jordgubbstårtan till efterrätt är ett mysterium.
Men gott var det.


*sommartårta*

Jag och William hade klippmaraton på kvällen och hann med en hel djungelarmé av olika djur.
Bäst blev W's krokodil!


*koolaste krokodillen*

Så läcker.
Sedan piffade han till den med mönstersaxen och lite extra grönt och så klippte han ut den.


*grön och skön*

En riktig läckerbit.

Närmast i dag väntar Kottarnas skolavslutning och sedan kommer det efterlängtade sommarlovet.
Konstigt nog känns det som att vårterminen gått i en rasande fart och nu hoppas jag bara att sommaren inte passerar lika fort.

Nu ska jag plocka i ordning kläder till i kväll.


Ha det gott!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar