måndag 4 juni 2012

Gomorron gomorron!

Så var helgen slut.
Sista skolveckan för Kottarna och en ledig dag mitt i allt också.
Kan det bli bättre?!

På fredag gjorde vi rabarberpaj till kvällsfika. Små stjälkar späd rabarber, knaprig smuldeg och en ordentlig matsked kanel.
Enklare än så blir det inte.



*mumms!*


Vaniljvisp till gjorde ju inte saken sämre...

Annars har helgen lufsat på i vanlig ordning.

Regn och ruskvädret som drog förbi på lördag gjorde att vi fick gjort lite här inne i stället.
Så nu har vi flera garderober utrensade och fina och resten av huset i en enda röra i stället :)

Håhå jaja.

Önskar att jag kunde tycka det var roligt att ta reda på röran som blir, men si det gör jag inte...

Lillebror med familj kikade förbi i går och sedan kom Kompis-Familjen också på besök. Det senare resulterade i att vi åkte i väg till dem och grillade till middag.
Och Syster Yster lagade risgratäng!

-Gulle dej!

Himmel så gott det är, har längtat som bara den efter hennes risgratäng när jag var sjuk.
Hade kunnat äta en hel form om jag bara hade orkat!

Nu ska jag logga ner och se om jag får nåt vettigt gjort här idag.


Ha det gott!


Kram J.

1 kommentar:

  1. Tänk vad tiden går,,,Redan gått ett helt år sen förra skolavslutningen.

    Och vad mycket gott ni äter isi sme´.Vattnas i munnen...OCH det betyder att jag just nu kan äta hur mycket som helst efter några dagars svält,efter den eländiga förkylningen..

    Dag,tid och plats för avslutningen?
    Mammsen

    SvaraRadera